لیست اختراعات احسان راكي
با توجه به طراحي شدن سيستم تعليق بصورت ثابت و در نظر نگرفتن شرايط خاص جاده اين كار سبب شده كه ترمزهاي abs در شرايط خاص بدرستي عمل نكند. با توجه به ثابت بودن ميزان نوسانات سيستم تعليق خودروهاي موجود مي توان ثابت كرد كه عملكرد ترمزها و فرمان پذيري خودروها در تمام شرايط سرعتي براي خودرو امكان پذير نمي باشد و بهترين بازده ها براي محدوده ي خاصي از سرعت و شرايط جاده امكان پذير مي باشد، اما استفاده از يك سيستم تعليق متغير كه در شرايط مختلف خودرو بصورت اتوماتيك مي تواند ميزان نوسانات و بسامد را تغيير داده و بهترين بازده را در تمام شرايط ممكنه براي خودروها ايجاد كند در نظر گرفت. به طور مثال هنگامي كه خودرو حتي با ترمز abs در جاده اي قرار مي گيرد كه آسفالت آن چروك گرديده، اگر نسبت سرعت خودرو در هنگام ورود به اين مانع با نسبت بسامد فنرهاي خودرو متناسب نباشد، چرخهاي خودرو فرصت كافي براي برقراري تماس كامل با زمين را نداشته كه در صورت ترمز گرفتن راننده در خودروهاي بدون abs ، چرخ ها قفل كرده و خودرو مطاقبا از كنترل راننده خارج شده و ماشين ليز مي خورد. در صورت مجهز بودن خودرو به ترمز abs ، سيستم ترمز براي جلوگيري از قفل شدن چرخها بدليل چروك بودن جاده و سرعت زياد خودرو و نداشتن بسامد كافي وارد عمل شده و مانع ايجاد ترمز در اين شرايط مي شود كه به موجب آن عملا ترمز گرفتن با شرايط استاندارد غير ممكن مي باشد اما با مجهز شدن خودرو به سيستم زير تمام مشكلات بالا مرتفع مي گردد
موارد یافت شده: 1